Výluka električiek na nábreží (od 14.3.2020)

Namiesto linky 4 bude na nábreží premávať náhradná autobusová linka X6.

© Matej Kavacký

Od 14. marca 2020 sa bude rekonštruovať časť koľajového triangla na nábreží pri zastávke Chatam Sófer, čo si vyžiada odklon električkovej linky 4 z nábrežia. Náhradnú dopravu na nábreží zabezpečí autobusová linka X6. Ide o ďalšiu etapu modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály, ktorá by mala trvať do začiatku mája tohto roka.

  • Linka 4 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Kráľovské údolie a Kamenné námestie cez tunel, Kapucínsku a Námestie SNP.
    • Neobslúži zastávky Chatam Sófer, Most SNP, Nám. Ľ. Štúra, SND a Šafárikovo námestie.
    • Na obchádzke zastaví na zastávkach Kapucínska a Námestie SNP.
  • Náhradná autobusová linka X6 bude premávať celodenne v intervale 7-8 minút po trase Kráľovské údolie - Chatam Sófer - Most SNP - Šafárikovo námestie - Nové SND.
    • Zastávky linky X6 budú:
      • Kráľovské údolie (prestup na linky 4 a 9)
      • Chatam Sófer (v smere z centra zastaví na dočasnej zastávke pri vežiakoch na úrovni električkovej zastávky)
      • Most SNP (zastávky linky 29)
      • Námestie Ľ. Štúra
      • Šafárikovo nám. (obojsmerne na nových dočasných zastávkach pred križovatkou v smere jazdy, prestup na linky 1 a 3)
      • Malá scéna (iba v smere k Novému SND)
      • Nové SND (výstupište na zastávke linky 78 na Krupkovej, nástupište na Pribinovej smerom k Šafárikovmu námestiu)
  • Linky 29 30 31 37 39 N31 N33 N34 X6 budú obsluhovať zastávku Chatam Sófer pri jazde smerom z centra mesta v náhradnej polohe na úrovni rovnomennej električkovej zastávky. Autobusová zastávka pri židovskom pamätníku nebude pre stavebné práce obsluhovaná.

Okrem linky X6 je možné pri ceste z Karlovej Vsi na nábrežie využiť aj prestup z električiek na linky 29 30 37 pri Lafranconi a opačne.



Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes sa tam dosť makalo a dokonca začali odkrývať zádlažbu aj na zastávke z koľaje DC. Okrem toho sa maká aj na oprave niektorých úsekov na trati po nábreží, oprava dilatácií a asi aj narovnanie krivice v blízkosti križovatky popri M.SNP.
Tak dnes už výluka začala. Šiel som okolo poobede, makalo sa aj v sobotu. Od Chatáma boli už koľaje bez zákrytu až po nasledujúce "horné" výhybky(smerom ku Kr. údoliu) a pri nich už aj chýbalo niekoľko metrov koľají.
Reakcia na: semtamdotaz #77:
Ak by bola zastávka v oblúku, vodič nevidí na dvere a nie je tam vybudovaný chodník, takže by to nebolo bezpečné. Pri mimoriadnostiach, ktoré som zažil, tam asistoval dispečer.
Zastavenie až v tuneli by bolo tiež problematické, lebo tunel nie je na prispôsobený na príchod a pohyb chodcov.

Domnievam sa, že riziká spojené s nastupovaním / vystupovaním na tom mieste vyhodnotili kompetentní ako väčšie než je prestup navyše pre cestujúcich dochádzajúcich medzi Karlovou Vsou / Dúbravkou a Zuckermandlom.
zdravím, moja prvá otázka, tak prosím nehejtujte. Počas výluky na Chatam sófer, nebolo by možné dočasne povoliť nástup/výstup do električiek pri vchode do tunela? aj keď by to bolo možno nie 100% komfortné, ale ľudia by sa určite sťažovali menej, než na zbytočné prestupovanie kvôli 1 zastávke. nehovorím samozrejme o tých, čo sa presúvajú pod most, tam je x6 logická.
Ďakujem za mierumilovnú odpoveď 🙂
Reakcia na: gejza #70:
To by som sa nečudoval, keďže to poznám. Ale na mojom postoji to nič nemení.
Reakcia na: SuchSoft #73:
Je to asi rovnako ďaleko, ako je vzdialený vstup do Polikliniky Ružinov od najbližšej električkovej zastávky.
Reakcia na: Valec #66:
Ale pre REÁLNE umiestnenie zastávky bude potrebné zmerať REÁLNU dostupnosť.
(Nejako to zblblo, nezobralo začiatok textu. Haluz!)
Čo si myslíte o zrušení zastávky Jurigovo nám. v súvislosti s výrazne horšou dostupnosťou zdravotného strediska?
Linka 139 je chabou útechou pre dôchodcov a ľudí so zhoršenou mobilitou.
ušení zastávky Jurigovo nám. v súvislosti s výrazne horšou dostupnosťou zdravotného strediska?
Linka 139 je chabou útechou pre dôchodcov a ľudí so zhoršenou mobilitou.
Reakcia na: gejza #69:
Budovy PKO nemali status národnej kultúrnej pamiatky a s výnimkou určitých detailov (sochy na priečelí, lustre, obraz "Dožinky") nemali ani nijak veľkú umeleckú či architektonickú hodnotu. A aj keď bolo konanie Ďurkovského a Nesrovnala prvotriedne svinstvo, samotné zbúranie PKO nebolo nijak protiprávne. Bohužiaľ.
Reakcia na: S499.1023 #48:
to by si sa čudoval, koľko lokalít a objektov má v Portugalsku názvy po Salazarovi, v Španielsku po Francovi, prípadne v Belgicku po Leopoldovi II. ....
Reakcia na: Valec #42:
lebo niekto protiprávne zničil národnú kultúrnu pamiatku ?
Reakcia na: Viko #67:
Cize pre presun o max 100m (a aj to prehanam) je to teraz nevykonatelna zmena? Posunutie zastavky o par desiatok metrov, stale v dosahu schodiska z Kralovskeho udolia?
Reakcia na: MatejBA #65:
Fajn, a teraz zohľadni, že ľudia nebývajú len na hlavnej ceste, ale aj na tom machnáčskom kopci, a dochádzka 5 minút ti kvôli vzdialenosti, uličnej sieti a sklonu vyjde horšie.
Reakcia na: MatejBA #64:
Preto, že tu nie sme na odbornej diskusii a medzizastávková vzdialenosť je ľahšie merateľná, ako izochrona dostupnosti (aj to myslím aj teoretickú, nie reálnu).

Ja tiež bývam v oblasti, kde sa pár krát v tejto diskusii navrhovali rušiť/redukovať zastávky, lebo sú "zbytočne" nahusto a využíva ich málo ľudí (keďže jeden veľký pozemok je momentálne nevyužívaný). Ich vzdialenosti v metroch sú A - 328 - B - 427 - C - 547 - D (bývam medzi B a C) pritom na najbližšiu zastávku (B) to mám pešo od vchodu 570 metrov, teda 6-7 min. pešo normálnou chôdzou.

Takže ak sa bavíme o medzizastávkovej vzdialenosti 300/500 metrov, v skutočnosti sú dochádzkové vzdialenosti o dosť vyššie. A keďže tu aj tak len tárame do vetra, tak nemusíme si kresliť presné hranice danej oblasti, ako to bolo spracované napr. v prezentácii na ET Pribinova.
Reakcia na: MatejBA #64:
Ak zoberiem dostupnost do 500m od zastavky, tak by to po posune vypadalo takto nejak - https://i.imgur.com/0DhG66R.png
Reakcia na: Valec #60:
A preco vlastne operujes s 500m medzi zastavkovou vzdialenostou ako pevnou dogmou nemeniacou sa? Nema sa operovat s nejakym kruhom OD zastavky (5 min. ci 500m)?
Reakcia na: drink #61:
Ešte doplním, že samozrejmosťou musí byť dobrá prístupnosť zastávok z územia aj všetky pešie prepojenia na okolie.